Spożycie alkoholu spada w obszarach, gdzie dorośli mają możliwość spożywania legalnej marihuany
Legalizacja marihuany w Ameryce Północnej przynosi interesujące zmiany w konsumpcji substancji rekreacyjnych. Coraz więcej dorosłych w Kanadzie i USA, gdzie marihuana jest legalna, wybiera konopie zamiast alkoholu. Badania przeprowadzone przez analityka Bernsteina, Nadine Sarwat, pokazują, że 36% użytkowników konopi ograniczyło spożycie alkoholu, a 47% zmniejszyło ilość spożywanego alkoholu.
W Kanadzie, gdzie konopie są legalne od 2018 roku, 23% użytkowników konopi w 2023 roku przyznało, że pije mniej alkoholu, w porównaniu do 10% w 2020 roku1. Te dane wskazują na długoterminowe zmiany w rynku alkoholu, zwłaszcza piwa, które jest najbardziej dotknięte tą zmianą. Konsumenci konopi, zwłaszcza młodsi mężczyźni, częściej zastępują piwo marihuaną.
Fenomen “California Sober”, polegający na rezygnacji z alkoholu na rzecz konopi, staje się coraz bardziej popularny, szczególnie wśród młodszych konsumentów. Społeczna akceptacja konopi jako alternatywy dla alkoholu rośnie, co wpływa na nawyki konsumpcyjne i percepcję społeczną.
W obliczu tych zmian, firmy piwowarskie i winiarskie muszą dostosować swoje strategie marketingowe. Przykładem adaptacji jest propozycja fuzji Green Thumb Industries Inc. z Boston Beer Co., mająca na celu połączenie sił w odpowiedzi na zmieniające się preferencje konsumentów.
Jeśli jesteś zainteresowany produktami konopnymi, zapraszamy do naszego sklepu Mary Jane (www.maryjane.com.pl). Oferujemy szeroki asortyment produktów konopnych, w tym susz CBD, olejki CBD i CBG, bonga, waporyzatory i wiele więcej. Nasze produkty są testowane laboratoryjnie, a zakupy powyżej 250 zł nagradzamy prezentem o wartości minimalnej 15 zł! Sprawdź nasze aktualne promocje i dołącz do grona zadowolonych klientów!